este programa de que se encarga realmente. En plan aerolinea ?
Muchas aerolíneas virtuales no tienen un sistema financiero/económico propio, sólo utilizan un sistema para administrar los vuelos. El FS Economy (con su plugin "X-Economy" para X-Plane) permite agregar esta dimensión al vuelo organizado, lo que lo hace mucho más interesante y motiva aún más a los pilotos, generando ingresos que pueden ser invertidos en aviones, FBO's, etc.
En la Introducción a FS Economy en nuestra aerolínea virtual ("Air Child") resumimos en inglés:
FS Economy is an economical environment for flight simmers! You are a "pilot for hire", and you will use various aircraft to fly passengers and/or cargo that are scattered throughout the flight simulator world. The virtual money you earn from flying can be used within the FSE world to buy aircraft, start a Virtual Airline, or open an FBO business. FBOs (or Fixed-Base Operator) sell fuel, provide aircraft maintenance services, sell avionics, and can operate a small passenger terminal.
The game will place paying passengers/cargo randomly at all of the world's airports, with random destinations. As an FSE pilot, you must choose the best available aircraft for the job given the assignment and revenue. You must either rent an aircraft or use one that you own. You can choose a career on your own or you can start (or join) a group of other pilots. "Groups" can collectively own an aircraft and share it amongst themselves to create a realistic business. "Air Child” is one of these "groups".
En la práctica es posible usar XAcars o XPassenger para reportar los vuelos a tu VA (Virtual Airline), a la vez que usas X-Economy para usar el sistema económico/financiero de FS Economy.
Simultáneamente puedes usar XSquawkbox para volar online en VATSIM aunque no es necesario. Todo ello usando X-Plane 10.25 64-bits.
Puedes encontrar más información y mucho más detallada en este forum de "Air Child":
ACH-FSE an FS Economy Group---