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Autor Tema: X-plane10 (BETA o no)  (Leído 1258162 veces)
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05 Agosto, 2012, 20:24:13 #945
jorduran
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Re: X-plane10 (BETA o no)

Al loro con el scenery_packs.ini

La primera vez que se crea toma la prioridad de los escenarios por órden alfabético (como hasta ahora)
Pero si después se añaden nuevos escenarios, estos se colocan con máxima prioridad, a tener en cuenta, ya que (como en mi caso) si se añade uno con base mesh se carga "todo lo de debajo".
Hay que cambiarlo editando dicho archivo, pero en un futuro se podrá hacer a través del mismo UI.

Solo recordar el tema, es importante el aporte de grrr5, al instalar nuevos escenarios se pueden tener problemas (hoy mismo me ha pasado  Triste  ) la opcion es modificarlo a mano o borrarlo directamente   teacher


Un buen aterrizaje es el que sales andando.
Un gran aterrizaje es cuando el avion puede seguir volando.

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06 Agosto, 2012, 00:24:22 #946
evaristo2005
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Re: X-plane10 (BETA o no)

Beta 6, Parece que ha mejorado el comportamiento de los cuernos de ch, aunque siguen haciendo algunos movimientos extraños, los pedales de ch, pues la verdad van bien. De frames van algo mejor, pero no como las primeras betas de la 10.10. Y en mi caso siguen saliendo parpadeos en algunas sombras. Los artefactos raros ya no están con el HDR. Todo esto con configuración gráfica del xp al máximo e incluso el HDR. Va algo mejor que la beta 5. Algunos camiones y coches están quitos
« Última modificación: 06 Agosto, 2012, 00:33:57 por evaristo2005 »


06 Agosto, 2012, 00:40:52 #947
evaristo2005
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Re: X-plane10 (BETA o no)

MI madre los frames me cambian un monton solo con un 5% mas de nubes. Lo tengo a 35% y los frames van a 38 ,39 y si lo subo a 40% baja a 4%


06 Agosto, 2012, 04:05:01 #948
bokepacha
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liberate tute me ex inferis


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Re: X-plane10 (BETA o no)

No hay tanto cambio. Algo más tienes en memoria que está cargando el x-plane porque en un 5% se te van pocos frames. Haz otras pruebas a ver


06 Agosto, 2012, 11:15:44 #949
evaristo2005
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Re: X-plane10 (BETA o no)

Si tengo que hacer mas pruebas. En principio el pc solo lo uso para xp, esta limpio. Pero seguire probando.


06 Agosto, 2012, 23:46:02 #950
evaristo2005
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Re: X-plane10 (BETA o no)

Otro detalle del xp10.10b6, creo que se esta bloqueando el pc y tengo que resetearlo la mayoría de veces.


07 Agosto, 2012, 23:57:34 #951
evaristo2005
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Re: X-plane10 (BETA o no)

Hoy he descubierto que posiblemente mis problemas con los cuernos ch, los cuales hacian cosas raras, se han solucionado calibrandolo, ya que instale un programa, que hace no mucho salio para este cuerno,que solucionaba algunos fallos. Los pedales ya van del 10.
Y por ultimo lo que si noto que ahora no puedo asignar botones al cuerno, parece que hay algo dando contacto y no me deja asignar.


08 Agosto, 2012, 17:39:10 #952
jorduran
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Re: X-plane10 (BETA o no)

Hoy he descubierto que posiblemente mis problemas con los cuernos ch, los cuales hacian cosas raras, se han solucionado calibrandolo, ya que instale un programa, que hace no mucho salio para este cuerno,que solucionaba algunos fallos. Los pedales ya van del 10.
Y por ultimo lo que si noto que ahora no puedo asignar botones al cuerno, parece que hay algo dando contacto y no me deja asignar.

Mi recomendación es que quites cualquier programa de CH, x-plane no lo necesita. Tiempo atras esos programas me fastidiaban


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08 Agosto, 2012, 17:50:56 #953
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Re: X-plane10 (BETA o no)

Gracias.


14 Agosto, 2012, 17:36:50 #954
jorduran
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Re: X-plane10 (BETA o no)

Mas novedades ahora que el foro funciona, será que la beta 6 lo fastidió  Cheesy Cheesy Cheesy

X-Plane 10.10 Beta 8 is here!

We are fixing bugs fast!

wiki.X-Plane.com/beta to see all the latest details.

Run your updater from the downloads section of X-Plane.com with the beta box checked to grab it!

New stuff:
Quick-Look now supports our new 2D panel scrolling
Quick-Flight is now under the file menu
Major revisions to the Baron and Kingair
Global scenery terrain regions tuned.
Added "TEXTURE_CONTROL_NOWRAP" to correspond to TEXTURE_CONTROL. This is needed to make orthophoto pol files with decals.


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14 Agosto, 2012, 17:42:15 #955
evaristo2005
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Re: X-plane10 (BETA o no)

Instalado, ya comentare que tal me va la b8


22 Agosto, 2012, 15:57:00 #956
evaristo2005
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Re: X-plane10 (BETA o no)

En esta beta 8, me va bien, sin algunos de los anteriores errores, pero si noto algo raro que no me pasa con todos mis equipos en el Xplane 9. Cuando estoy en el XP10, que lo tengo configurado igual que en el Xp9, me ocurre que se me cambian la vista automáticamente a la vista de cabina a la derecha. No ocurre siempre, pero si alguna vez aleatoriamente. Supongo que sera alguna incompatibilidad con alguno de los mandos.


22 Agosto, 2012, 18:33:41 #957
Cestomano
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Me cansé de la capa; ahora sólo vuelo en avión...


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Re: X-plane10 (BETA o no)

Me suena a eso que comentas. Alguna palanca o botón haciendo trastadas... Prueba a entrar en la configuración de joystick y espera un rato y luego en la de los botones, a ver si ves que se encienda alguna lucecita...


¡¡NO contesto dudas por mensaje privado!!

x-plane.cestomano.com
www.spainuhd.es

[
22 Agosto, 2012, 18:50:43 #958
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Re: X-plane10 (BETA o no)

Se nota que es algo de eso, buscare cual es. La raro es que en xp9 sin problema


24 Agosto, 2012, 14:48:30 #959
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Re: X-plane10 (BETA o no)

X-Plane 10.10 Beta 9

Supersonic engine thrust model improved to go from total pressure recovery to normal-shock recovery as you move towards the max inlet efficiency, and pass air subsonically to the compressor behind the inlet. This is still not a perfect inlet model since different inlets work in totally different ways, but this is the best superonic inlet model we have ever had, and the supersonic drag is now the best we have ever had as well. The supersonic drag model looks at each polygon of the acf model, finds its’ normal vector and area, and treats it as a plate with a compression or expansion fan, and should now do a perfect job of tracking every single poly in the airplane.The new supersonic model, like ALL of the dynamics in X-Plane, considers all of the various bodies that you have created for the airplane. That is: ALL of the fuselage, misc bodies, nacelles, etc, are considered to be exposed to the airflow. This means that if you have multiple bodies one inside the other, the aero effects will be DOUBLED compared to reality! Also, if you have one body hiding right behind another, or behind the fuselage, then the drag effects will be DOUBLED compared to reality! This is why with the latest beta, some planes are not going supersonic that should: We are now computing the drag more accurately on each body, and having multiple bodies one behind the other simply add up the drag based on the frontal area of EACH BODY! A very simple case of this is an F-104 Starfighter model that uses a fuselage for the FRONT of the plane, and a misc body for the BACK! In this case, the front of the misc body is acting like a big flat-plate exposed to the air.. surely enough to keep the plane subsonic! So, to design a plane properly, do NOT use misc bodies and fuselage and nacelles stacked inside each other, or behind each other in a row. This will simply erroneously add up drag! When designing a plan e for X-Plane, the rule is really very very simple: Each fuselage, misc body, and nacelle has the local air aciting on it. That’s it! So it is actually really simple. Now, there is ONE exception: Engine nacelles for jets. Engine nacelles for jets are assumed to NOT produce any drag. This is because the thrust for the engine that you enter in Plane-Maker is considered to already be based on installed thrust losses. So, if you want your ACF model to be accurate, then do not have hidden-away misc bodies with frontal area inside another body, and certainly do not have 2 bodies one behind the other to make a long body… the frontal area of the aft body will still be exposed to the air in X-Plane! If you want really detailed geometry (read: more than you can get out of a body in X-Plane, so you want to hook multiple bodies together) then it is time to build an OBJ for your airplane!
ForeFlight support! Grab ForeFlight version 4.7 and you can now use X-Plane as a “GPS” to practice your flying.
New commands: Spot lite on, off, and toggle… kind of sorely missing before!
Helo rotor rpm trim runs 0 to 1, so it is an interpolation between the lo and hi rotor rpm trim. This way, motion of the trim always DOES something, even if only a high OR lo rotor rpm trim is entered in Plane-Maker!
Automatic crash reporter no longer catches crashes that occur because of plugins. This is important so that plugin authors can get crash data from their users without us stealing it from them.
UI Buttons in all products have been improved to be…well…like every other button you’ve ever used outside of X-Plane. Actions happen on the up-click, not the down-click giving you a chance to change your mind while also giving you visual feedback of the press itself.
Aircraft

Fixed Vacuum pressure and Oil Pressure gauges in the default C-172
Fixed SR-71 flight model
Shadows

This build should fix the bug where the shadows would jitter and shake wildly with HDR enabled; the shadows should now be about the same with HDR on or off. (Global melt your GPU looks better with HDR on.) Some airplanes that previously did not shadow properly are now fixed. I am still working on shadow tuning.
Bug Fixes

Joystick Dialog now consolidates axis display so more device axis are visible. Important for people with many devices.
Joystick calibration ranges from 10.05R1 are now blown away to prevent corrupt axis on an update. NOTE: This will require EVERYONE to recalibrate their devices on updating.
Fixed broken “alt” button on Windows
Fixed buttons on some home-cockpit devices such as the MJoy16-C1
You can now save a situation and then load it again without exiting X-Plane to re-scan the file list.
Landing lights and all other lights should go across to the external visuals now.
Much less turbulence in light to moderate precip… but same trubulence in major (red) precip
QuickFlight startup does put you on the ramp now, if set up as such in Operations and Warnings window.
Weather goes to ALL the external visuals now, not just a random ONE of them! ;-P
Right Click/Zoom no longer control the sim from IOS station.
Fixed bug in planemaker causing resource copying to create invalid files on Windows.
Fixed dlerror __stack_chk_fail_local on Linux machines. Ideally, plugin authors should be compiling with -fno-stack-protector but in the meantime, this will let them run again.
Roads shouldn’t cut into buildings at low view angles.
Fixed crash when starting up with IOS enabled and quick flight showing on startup.
Fixed cursor being hidden in joystick calibration wizard.
Fixed cut-off object names in Plane-Maker main screen.
Fixed prioritization up/down buttons in plane-maker misc objects screen.
Added error checking for airplanes whose use of panel texture is inconsistent. You can’t mix and match ATTR_cockpit and ATTR_cockpit_region!!!!
Plugins are now exempt from breakpad; if a plugin crashes, the normal OS crashes happen so that the user can send a report to the plugin author, rather than the crash going into our database.
Fixed camera instrument to not turn green during the day with panel regions.
Well I tried the Sr-71 only a few weeks ago and it crashed the simulator, so the fix is welcome there.

Shadow shaking in HDR is annoying as well, “have you tried to tie that Helicopter down”… hell it was just a “Hang on” moment there, and so damn annoying!

But the focus here is on the Supersonic model, So we will give it an afterburner run and let you know the results..


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